Friday, April 30, 2010

Tak fair and lovely betul lah. *cakap dengan nada yang marah and buat muka tak puas hati tapi tetap comel. :p

Tahun ni aku bukan lagi pelajar sekolah. *cakap dengan muka yang bangga sampai boleh nampak bulu hidung. :p Sepanjang hidup aku bersekolah, aku bersekolah di 7buah sekolah. 2buah untuk tadika.

Mula-mula aku sekolah tadika dekat sekolah tadika cina. Tapi tahan 5 bulan jea. Sebab dekat sana aku takda kawan. I'm not a racist tapi aku pemalu lah. Sebab dahlah aku masuk sekolah tu lambat. Then aku tengok semua macam dah ada click sendiri. Dekat sekolah tu, 3 orang budak Melayu jea termasuk aku. Yang lagi 2 tu plak budak lelaki. Takkan aku nak kawan dengan diaorang ? Sebab aku tengok diaorang rapat 2 orang jea. Ok, maybe aku budak lagi tapi aku taulah kalau orang tu gay kea tak. Hihihi. OK aku joke jea. :p Taklaa. Bukan sebab diaorang gay kea apa, tapi diaorang asyik pergi mana-mana, berdua jea. Takkan aku tetiba nak mencelah dekat tengah-tengah diaorang ? Kan aku dah cakap, aku ni pemalu. :p

Ok apa yang Cik Diana perasan comel merepek ni ? *geleng kepala laju-laju. :p OK lepas tadika cina tu, aku masuk plak Colourful Kindergarden. Dekat sana lah sebenarnya aku mula kenal kawan aku Syaza Amanina. Tapi lepas tu dah tak rapat sangat dah sebab sekolah rendah masing-masing sekolah lain tapi rapat balik bila masuk sekolah menengah. Hihihi. So, kalau orang tanya, aku cakap jugak "aku kenal syaza seksi ni sejak sekolah tadika." HAHAHA. :p Eh, atuk dia pun kawan bapak aku tau. *bangga sekejap. :p

Lepas tadika, mestilah kita masuk sekolah rendah kan ? Sekolah rendah , aku masuk sekali dua buah tau. Eh mestilah. Satu sekolah rendah kebangsaan. Lagi satu sekolah rendah agama. Baik kan ? Ingat lagi masa 1st day nak daftar sekolah agama tu, Abah hantar jalan kaki jea. Yelah, dekat jea wey. Everyday aku pergi jalan kaki jea. Boleh kurus tau ! :p

Lepastu masuk sekolah menengah plak kan ? Okay masa Form 1 sampai Form 3 aku sekolah menengah biasa jea. Tapi lepas PMR and result PMR pun quite mengejutkan aku, aku decide nak masuk Sekolah Menengah Teknik. Mula-mula aku masuk SMT Kajang. Dalam 2minggu jea Abah sanggup nak hantar dan amik since aku tanak jugak masuk hostel. Yelah, Cik Diana yang perasan comel ni mana suka duduk hostel. :p Then aku masuk SMT Kuala Lumpur/TIKL. Dekat jea dengan rumah tapi still kena naik kereta/bas/teksi-yang-kena-tunggu-sampai-kau-kuar-janggut. Hihihi. Serious aku tak tipu. :p

Sebenarnya aku nak cerita pasal TIKL ni jea. Harharhar. Padan muka kauorang buang masa baca post aku yang panjang tanpa reason yang kukuh ni. :p OK. Walaupun dekat, masa Form 5 tahun lepas, aku duduk hostel. Sebab Mama cakap nak SPM, baik sungguhlah kalau aku duduk hostel. Takdalah aku merenyam dalam internet ni jea. :p Then, nak dijadikan cerita, aku benci hostel sebab hostel lah aku hilang boyfriend. Cehcehceh. :p Takde ah. Gurau senda jea. Hihihi. Alah macam tak biasa plak dengan gurauan Cik Diana yang perasan comel ni. :p OK berhenti merepek lah Cik Diana ! *pukul kepala.

Aku tak suka hostel sebab macam-macam perangai aku jumpa. But, takpalah. Itulah namanya manusia kan ? Rambut jea semua hitam tapi perangai lain-lain kan ? Eh, yelah ada lah rambut warna lain. :p Then rules dia ketat nak mampus kot. Nak dijadikan cerita plak, Form 5 taleh balik everyweek. Haihh memang aku asyik rindu merindu lah boyfriend aku tu. Eh, EX-BOYFRIEND lah. Alaa aku cerita ni waktu dolu-dolu. Sekarang memanglah dah jadi EX pun. Hihih. :p

Okay sekarang baru sampai point sebenar aku. Sebenarnya , aku geram betul lah. Walaupun aku dengar rules dekat TIKL tu makin ketat sampai student semua takleh nak bernafas tahun ni, tapi aku tengok diaorang balik macam setiap minggu jea. Everyweek aku tengok junior aku online. Dulu, kitaorang boleh balik sebulan sekali jea tau. Taktaulah kan kalau dia bawak laptop dekat hostel macam aku buat dulu. *Eh alamak kantoi plak. :p

Haihh nasib kauorang baik sungguh wahai adik junior ku sayang. Walaupun rules semakin ketat sampai kau maybe susah nak bernafas dengan betul, kau tetap boleh balik rumah everyweek. :p *rindu dekat kauorang ! :( Eh eh, orang cakap result UPU keluar 1May2010. EEHHH ?

0 comments: